Western Digital My Book Duo 3.5 Inch 2 bay externe HDD 8TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Western Digital My Book Duo 3.5 Inch 2 bay externe HDD 8TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

kempex 19-01-2017

Lekkere externe Harde Schijf

Ik heb deze schijf gekozen om backups te maken van de grote videobestanden waar ik mee werk. Door de twee harde schijven die het apparaat bevat, is het mogelijk om een RAID 1- opstelling te maken, waardoor op beide schijven een identieke back-up wordt gemaakt. Het voordeel is dat, mocht één schijf de geest geven, de andere schijf nog een volledige back-up bevat. (En dat is voor mij belangrijk omdat ik veel beeldmateriaal voor opdrachtgevers bewaar, als ik die kwijt ben, ben ik ook een klant kwijt.). De defecte schijf is dan eenvoudig te vervangen via de deksel aan de bovenkant. Het 'nadeel' is dan wel dat ik niet de volle 8TB ter beschikking heb, maar de helft dus: 4 TB. Maar dat wist ik van tevoren en daar heb ik voor gekozen. Hou je de schijf in RAID 0, de standaard instelling, dan heb je een supersnelle schijf van 8 TB.
Ben je een Apple-gebruiker, zoals ik, dan moet je de schijf voor gebruik altijd opnieuw formatteren met het (standaard OSX-programaatje) DiskUtility (of SchijfHulp of zoiets in NL). Ben je Applegebruiker en heb je nog nooit van dat programaatje gehoord, dan is dit misschien geen goede keuze voor jou, tenzij je iemand kent die wel een beetje handig is. Maar verder is formateren een fluitje van een cent.
Ook is de documentatie vooral gericht op Windows-gebruikers (70 pagina's of zo). Aan installatie op de Mac is maar één pagina besteed.
Maar de osx-programma's die bij de schijf horen, en die je moet downloaden van de site van WD, zijn intuitief en duidelijk.
Ik ben in ieder geval erg blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• Mogelijkheid tot RAID 0 en 1
  • Snel en veilig
  • Oogt en voelt solide

Minpunten

• Karige OSX-documentatie